اخبار داغ
  از حیثیت مجلس دفاع کنید
 بازنشستگان توان گذران زندگی خود را ندارند
 ساماندهی کارکنان دولت با جدیت پیگیری شود
 مردم منتظر اقدام در پرونده فساد واردات چای هستند
 عضو ناظر مجلس در شورای رقابت انتخاب شد
 ارقام تحقق ناپذیر در بودجه وجود ندارد
 کیفیت سوخت ناچارا کاهش داده می‌شود
 حاضران در فیلم غیراخلاقی گیلان بازداشت شدند
 نیروهای طرحی دوران کرونا تعیین تکلیف شود
 به معیشت مردم توجه شود
 مدیر کل آژانس نباید احساسی موضع‌گیری کند
 دولت ساخت مسکن را در اولویت کاری خود قرار دهد
 مجلس به دنبال رفع تبعیض حقوق بازنشستگان
 به تعداد نمایندگان مجلس اضافه می‌شود؟
 شناسایی حدود ۱۱۰ هزار خانه برای دریافت مالیات
 امنیت روانی جامعه را به خطر نیاندازید
 صف‌های سوخت‌گیری در تهران جمع شد؟
 این خانوارها مسکن رایگان می‌گیرند
 پاسخ قالیباف به رئیس سازمان برنامه و بودجه
 هیچ برنامه‌ای برای زمان‌بندی قطع برق وجود ندارد!
دیگر رسانه ها
 ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور
 دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بازنگری کند
 گرانی برای مردم مشکل ساز شده است
 عنوان مدرسه از برخی واحدهای آموزشی حذف می‌شود
  کیفیت سوخت ناچارا کاهش داده می‌شود
 بستر ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود
  اعتیاد اینترنتی کودکان را جدی بگیرید
  سال آینده فشار مالیاتی بر مردم نداریم
 صادرات پیاز و گوجه فرنگی به زودی محدود می شود
 سهمیه سوخت این خودروها قطع می‌شود
 افزایش ۳۰ درصدی حقوق تورم را تشدید می‌کند
 مردم تهران زباله نفس می‌کشند
 خودروهای وارداتی فوتبالیست ها پلاک نمی شوند!
 به سمت حذف «کنکور» می‌رویم
 اختصاص سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست
 مدیرعامل چای دبش اختلاسگر نیست!
 نیروگاه‌های استان تهران مازوت مصرف نمی‌کنند
 باید لوازم خانگی باکیفیت وارد شود
 ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه گردان خزانه نگرفتیم
 واردات کالاهای تحریمی تسهیل شد
سرویس :  جامعهارسال به دوستان ارسال به دوستان نسخه چاپی
شناسه خبر:  3070شنبه 1 آبان 1400   |   10:41:39
شاکرى:

 علاج عاجل برای هوای تهران

عضو مجمع نمایندگان استان تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید فکر عاجلی برای آلودگی هوا داشته باشد، حمل و نقل عمومی از اتوبوس گرفته تا خودروهای شخصی باید مجهز به کاتالیست جذب آلایندگی باشند.
به گزارش صندلی سبز؛ اقبال شاکری در مورد شدت گیری آلودگی هوا در کلانشهرها گفت: شروع فصل پاییز در چند سال اخیر برای پایتخت نشینان و کلانشهرهای دیگر آمیخته با آلودگی هوا است، معضلی که با خود بیماری‌های بسیاری را همراه داشته و متاسفانه در طی دو سال اخیر که کشور درگیر اپیدمى کرونا است و مدارس تعطیل و زمان  ورود و خروج اداره‌ها تغییر یافته اما باز هم شاهد تداوم آلودگی هوا هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیشتر منشا آلودگی هوا به  ذرات معلق در هوا باز می‌گردد، براساس گزارش دستگاه‌های مختلف سنجش آلودگی هوا، حدود ۸۰ درصد این آلودگی‌ها مرتبط به حمل و نقل عمومی است. بر همین اساس دولت باید فکر عاجلی برای این آلودگی هوا داشته باشد. .

وی ادامه داد: عمر مفید بسیاری از خودروهای حمل و نقل عمومی که به خدمات دهی مشغول هستند، گذشته است و جزو خودروهای اقساطی محسوب می‌شوند؛ باید بازسازی و یا تعویض شوند که تاکنون اتفاق خوشایندی در این راستا نیفتاده است. در این بین عدم حمایت دولت‌ در بازسازی و تعویض خودروها، بیشتر در چرخه معیوب اجرای قانون هوای پاک  خود را نشان داده است.

شاکری یاد‌آور شد: در حال حاضر مترو بیش از ظرفیت خود روزانه مسافر حمل می‌کند. باید برای توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس از تمام ظرفیت‌ها در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهرها استفاده کرد. بى‌شک توسعه مترو به کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک ختم خواهد شد. نوسازی حمل و نقل عمومی در مرحله اول به شهرداری باز می‌گردد و در مرحله بعدی به دستگاه‌های دولتی که از این وسایل برای کارکنان خود استفاده می‌کنند. باید فکرى اساسى برای ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و کلانشهرهای دیگر داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر برای کاهش آلودگی هوا تهران راهی غیر از نوسازی حمل و نقل عمومی و توسعه مترو نداریم، شهرداری باید خرید ۱۵۰۰ تا  ۱۶۰۰ هزار واگن را در اولویت خود قرار دهد. در همین راستا اگر دولت به تعهدات خود در زمینه پرداخت بدهی به شهرداری و تحویل اتوبوس عمل کند، بی شک در حمل و نقل عمومی به توسعه یافتگی نسبی رسیده و منجر به کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم یادآور شد: در گذشته وزارت کشور و شهرداری طرحی را ارائه کردند؛ مبنی بر اینکه هر خودرویی که وارد می‌شود، یک خودرو اسقاطی از رده خارج شود اما متاسفانه این طرح متوقف شده است. در حال حاضر بخش حمل و نقل عمومی نمی‌تواند این طرح  را به دلیل هزینه بسیار آن در ناوگان تاکسیرانی خصوصی اجرایی کند. رشد بیش از اندازه قیمت خودرو توانایی تعویض خودرو را  از رانندگان گرفته است، بنابراین با هماهنگی وزارت کشور و شرکت‌های خودروسازی و با مشارکت بخش خصوصی این اقدام صورت پذیرد. اولویت شهردار و وزارت کشور باید بهبود سامانه حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروهای فرسوده باشد.

شاکری یادآور شد: عوامل دیگری غیر از حمل و نقل عمومی در آلودگی هوا نظیر بلند سازی، کاهش بارندگی، اجرایی نشدن قانون هوای پاک و مازوت سوزی در رشد آلودگی هوای تهران و کلانشهرها نقش دارند. البته طی بازدیدی که از کارخانه‌های اطراف تهران داشتیم، اعلام کرده‌اند که مازوت سوزی ندارند. در خصوص مازوت سوزی باید پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها همکاری لازم را در تولید گاز و سوخت مورد نیاز کارخانه  داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم ادامه داد:  برای حل مشکل آلودگی پایتخت باید روی توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو سرمایه گذاری کنیم و نوسازی این ناوگان بی‌شک نتایج خوشایندی به همراه خواهد داشت.
ایمیل مستقیم:   info@sandalisabz.ir
نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: *
ایمیل:
کد: *
 
     
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
   
اینستاگرام صندلی سبز
 درباره ما | تماس با ما | پیوندها | آرشیو | RSS
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صندلی سبز است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
© 2015 sandalisabz professional news site. All rights reserved